24 Nisan 2012 Salı

SENİN HAYATIN - BESTE GÜREL





İstanbul Moda Haftasın da Karma defilede yer alan genç tasarımcı Beste Gürel'li Teşvikiye'de ki showroomunu ziyaret ettim. Nostaljik diyazn edilmiş olan hem atölye hem mağazası daha yeni, alışmakta kendinin de zorlandığını söyleyen tasarımcı eskiden Çukurcuma daymış. Koleksiyonları, modaya bakış açısını anlatan Beste, enerjisini koleksiyonlara aşılıyor.

Biraz kendinden bahseder misin? Moda Tasarım kariyerin nasıl başladı?
Çocuklukla başladı diyebilirim. Ailemin tekstilci olması ve kumaşlar içinde büyümüş olmam benim bu mesleği seçmem de büyük rol oynadı. İlk önce resim dersleri ile başladım. Sanatı sevdiğim için modayla bu alanı birleştirmek istedim. Daha sonra Londra da 2 sene eğitim alıp. Kısa Paris eğitiminden sonra Türkiye'ye acil dönüş yaptım. Zaten eğitimim bittiğin de İstanbul'da bu işi yapmayı karar vermiştim. Ama daha erken bir hamle yapmak zorunda kaldım. Eğitimim kalan kısmını Yeditepe Üniversitesin de tamamladım.

IFW de sergilediğin koleksiyonun kış koleksiyonu olmasına karşı çok renkliydi. Biraz koleksiyonu anlatır mısın?
Kış koleksiyonu denilince akla hep koyu renkler geliyor. Ben bu algıyı kırmak adına daha pastel skala kullandım. Gökkuşağı'ndan esinlenerek tasarladığım koleksiyonum da renkler de doğal olarak gök kuşağının renklerini barındırmalıydı. Zaten benim de renkli bir kişiliğim var. Siyahla aram yok denecek kadar az koleksiyonlarım da mor, sarı kullanmayı seviyorum. Mor ve tonları her koleksiyonum da yer verdiğim bir renk artık olmazsa olmazım. Sarı da sevdiğim renkler arasında bu koleksiyon, asit sarısı rengini kullandım.
 Gök kuşağının yay formunu parçalarım da detaylar da işledim. Dalga efektleri,plise,drape ve büzgü olarak detaylandırdım. Slowing down ismini vermemin sebebi hayatın telaşında yavaşlamak ve kendini dinlemek olarak koleksiyon da bir dinginlik mesajı vermek istedim.



Evet defile açılışında video sunumunda bu fark ediliyordu. Telaş içinde ki kadınlar Beste Gürel tasarımları içinde daha sakin adımlar atıyordu? 
Evet video sunumum da mekan tercihim kalabalığın olduğu Beyoğlu'nu seçtim. Koleksiyonun dinginliği, giyen kadını durdurup dünyaya farklı bakmasını sağlatıyor. Telaştan, hayatta ki güzellikleri kaçırıyoruz. Giydiğiniz hangi parça olursa olsun bu yavaşlama hissini hissede bileceğinizi göstermek üzerine hazırladığımız bir sunum oldu. Peri dokunuşu ile benim kadınlarımın uyanışı. Ani karar ile kısa sürede yapılan bu çalışma tam anlatmak istediğim mesajı izleyicilere verdi.

Biraz da bundan önceki çalışmalarınız hakkında konuşmak istiyorum. Neler yaptınız ?
Bu benim ilk defilem değil ama uluslararası tanıtım anlamında ilk defilem. Bundan önce okul defilemi de sayarsam 5.sunumum oldu. Aynı zaman da Lee genç tasarımcı yarışmasında birinci oldum. İmaj ve stil danışmalığı yaptım. Vücut formlarına uygun giyinme doğru stilize etme yöntemleri konusun da danışmanlık yaptım. Dans dersleri verdim. Ve artık tam donanımlı olduğumu hissettiğimde kişiye özel tasarımlar yapmaya başladım.

Sanatın sizin için önemli bir yeri var,  moda ve sanat işbirliklerine bakış açınız nasıl ?
Sanat her tasarımcının besin kaynağı benim içinde aynı. Yurt dışında eğitim aldığımda da sanattan kopmadan onu işleyerek kendimi eğittim. Türkiye'de bu eksik çok sanatı ayrı bir dal olarak algılıyoruz. Halbuki moda endüstrisinde olsak da. Moda tasarımı da bir sanat, ifade biçimi.

Beste Gürel markası nereye gidiyor. Gelecek IFW de yer alacak mısınız? 
Tabi yer alacağım. Karma sınavını geçtiğimi düşünüyorum. Artık solo bir defile düşünüyorum. Markama gelecek olursam. Yurt dışında zaten çalıştığım ajanslar var. Hedefim Londra podyumunda yer almak. Ama Türkiye'den kopmadan bunu yapacağım. Önümüzde ki IFW için doneler topluyorum. Nepal gezisi yaptım. Burası beni çok etkiledi. Yeni koleksiyonum da ilham kaynaklarım arasında.

Markanın logosu çok dikkat çekici bir peri bu logo nasıl oluştu. Bir hikayesi var mı?
Evet peri kızı benim uğurum. Hatta dövmesini bile yaptırdım. Logonun çıkışı ben hep peri kızı gibi giydirmek istiyorum. İnsanları, mezuniyetler benim için önemli gençler için bir şeyler üretmek çok eğlenceli. Perinin kırılgan,narin yapısı koleksiyonlarım da hep vurgulamak istediğim etken bunun için logomda peri kızı oldu.



Bu yazın modasını sana sormak istiyorum. Neler var trendler arasında sen neler kullandın?
2012 yazında  hippi stili çokça var. Yüksek bel pantolonlar ve shortlar yer alırken paçalar da duble detaylar çokça var. Aynı zaman da erkeksi şıklık maskülen de sezon da öne çıkan trendler arasında. Benim 2012 yaz koleksiyonum da ise pelerinin kanatlarından esinlenerek çalıştığım bir koleksiyon beyaz tonunun hakimiyeti ve kanat kıvrımlarını şifonlarla kattım. Blazer ceketler ve shortlar yaz koleksiyonumda öne çıkan parçalar arasında.

Tasarımlarında en çok işlemeyi sevdiği parça hangisi?
Elbise vazgeçilmezim. Kullanış açısından pratik hem gece hem gündüz hızlı tempoda kullanılan parça olduğu için çoğunlukla elbise tasarımlarımda yer alır.

Türk kadınlarının giyim stili hakkında ne düşünüyorsun?
Moda kültürü Türkiye'de gelişiyor. İyi stiller de var. Modanın kurbanı olanlar da, ben fazla süsü gösterişi sevmiyorum. Bizim kadınlarımız bunu fazla abartıyor.

Stillerini beğendiğin isimler kimler?
Ezgi Kramer  Ece Sükan

Gençlere tavsiye verecek olsan bu alanda ne yapmalarını önerirsin?
Şanslı bir jenerasyon dalar moda eğitimleri ve moda bilinci artık çok iyi yerlerde. Tasarımcı ruhu taşıyan çok yetenekli gençler var elimden geldiğince showroomumun kapılarını açıyorum. Ziyaret edip sohbet etme şansı yakaladıklarım, staj deneyimini burada yaşayanlar da var. Tavsiyem kendilerini geliştirsinler, bütün akımları takip edip sanatla iç içe olmaları.


Fotoğraf : Çerna Balışkan  / Model-Styling : Zeynep Ceylan 


Herkesi giydiren biri olarak sen nasıl giyinirsin?
Ruh halime göre değişiyor.  Hippi tarzı parçalar, elbiseler,tulumlar ve kovboy çizmesi çok kullandığım parçalar kahve ve bej tonları da tercih ettiğim renkler.

Bayanlara son olarak neler söylemek istersin?
İnsanların enerjisi benim için önemli. Her birimizde özel bir şeyler var. Moda bu eşsizliği çıkarmak için önemli bir araç. Kendi ışığını çıkaran kadınlar olmalarını tavsiye ediyorum.






Bu güzel sohbetin ardından bir de sürpriz yapıyor. Showroomunu 28 Nisan Cumartesi günü, 15 tatlı izleyiciye açıyor.17:00 - 20:00 arası ; Cici hediyeler,bol moda sohbeti, leziz tatlar eşliğinde stil ve imaj danışmanlığı yapacak. Bizlere.
 Vücut hatlarınıza uygun giyinme yöntemlerini öğrenmek ve kendisi ile sohbet etmek için, yapmanız gereken :

Blogun izleyicisi olmak.
Beste Gürel'i  Twitter ve Facebook da takibe almak.
Ve bu posttun altına mail adresinizle birlik yorum bırakmanız yeterli.

5 yorum:

  1. Canım ne güzel bir röportaj ve çekim olmuş, tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  2. çok beğendim fotoğraflarını bir haylide cesur buldum kombinlere zaten diyecek söz yok ayrıca senin vücut yapınada cuk olmuş işinin ehli ile çalıştığın çok belli :)

    YanıtlaSil
  3. Tebrıkler cok hoss

    selensstyle.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. resımlere ba yıl dım!!!!!
    beste gurel'e de bayılıyorum ztn ama sankı ozel dıkım gıbı olmus kıyafetler sana..

    YanıtlaSil