25 Ocak 2011 Salı

İFW 2011 - SİMAY BÜLBÜL

Ajandalara kaydedilen defile günlerinin gelmesine sayılı günler kaldı. Modacılar özel sunumlarla yine bizleri mest edecek. Simay bülbül bu koleksiyonun teması "Zema'nın Seslenişi" deri ile zenginleştirdiği koleksiyonlarında hep bir ruhu barındıran tasarımcının bu koleksiyonu da bizi eski kabile kadınlarına götürecek.




4 şubat 2011 tarihinde gerçekleşecek olan defile "Zema'nın Seslenişi" ilkel kültürlerin özlerini korumaya çalışan ve yeni dünya düzenine direnen kabile kadınlarından esinlenmiş.Koleksiyon, köklerinin yitip gitmesine direnen mücadeleci kadına ve inançlarına atfediliyor. Simay Bülbül’ün tasarımlarında temayı, özel kesimli deriler, işlemeler, baskılar vurguluyor. Bu koleksiyonda süet, şifon, ipek, dantel ve tüle ilk defa kürk ve trikolar eklenmiş. 30 parçadan oluşan koleksiyon, yerel kültürlerin doğayla bütünleşen çıplaklığının kadın bedenine verdiği gücü yansıtan cesur takılarla destekleniyor. 





Simay Bülbül koleksiyonla ilgili, “Zema’nın Seslenişi’nde yitip gidene bir ağıt tutturan, elinde kalan için direnen amansız kadını anlatmak istedim. Mücadeleci kabile kadınlarından esinlendim. Geçmişlerine sahip çıkan kadınları anlatırken tüm detaylarda geçmişi geleceğe taşımak istedim. Çok farklı malzemeleri, cesur saçlarla ve özel tasarlanmış takılarla birlikte kullandım. Heyecan verici bir koleksiyon olduğunu düşünüyorum” diyor. 



Simay Bülbül, İstanbul Fashion Week 2011 kapsamındaki defilesi adına, kültürel varlıkları koruma ve yaşatma konusunda faaliyet gösteren Europa Nostra Türkiye’ye bağışta bulunarak, bir anlamda geçmişin korunmasına yönelik de bir adım atmış olacak.




İstanbul Fashion Week 03 - 06 şubat'ta Santral İstanbul'da gerçekleştirecek moda severlere duyurulur. Ve defile takvimi  aklınıza kazınsın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder